FAQ – Často sa pýtate pri výbere televízie




Budem platiť niečo navyše, ak si objednám televíziu rovno cez porovnat.sk oproti tomu, keby som si ho objednal priamo od operátora?
Nie, využívanie našich služieb je úplne bezplatné. Tak, ako neplatíte nič za informácie, ktoré vám poskytujeme, neplatíte žiadne extra poplatky ani v prípade, že si niektorý z programov cez našu stránku objednáte.


S kým budem mať zmluvu, keď si objednám službu cez vašu stránku?
Zmluva bude uzatvorená medzi vami a operátorom, ktorého si vyberiete. Znenie zmluvy bude úplne rovnaké, ako operátor pre daný program poskytuje ďalším svojim zákazníkom.


Čo všetko obsahuje stĺpec v tabuľke s názvom „Priemerný mesačný náklad“?
Priemerný mesačný náklad za televíziu vám umožňuje na základe jedného údaju pohodlne porovnať aj ponuky s rozdielnymi parametrami, ktoré sa na prvý pohľad porovnávajú ťažko (keď sa napríklad mení výška paušálu v období viazanosti, keď sa výrazne odlišujú ceny zariadení či poplatky za zriadenia a pod.).
Uvedená suma priemerného mesačného nákladu obsahuje aritmetický priemer mesačných poplatkov počas celej doby viazanosti vrátane všetkých počiatočných investícií rozrátaných na mesiace. V prípade TV produktov bez viazanosti je priemerný mesačný náklad rozpočítaný na obdobie 24 mesiacov.


Čo keď sa mi nejaká služba káblovky, IPTV alebo satelitnej TV, ktorú som našiel na vašej stránke, zapáči viac než tá, ktorú využívam, a chcel by som na ňu prejsť?
Ak máte záujem prejsť na vyšší program TV operátora, ktorého služby práve využívate, najčastejšie vám na neho umožní prejsť hneď (alebo od nasledujúceho mesiaca) bez akýchkoľvek poplatkov. Ak chcete začať využívať služby iného operátora, overte si, v akom štádiu viazanosti sa nachádzate. Keď vám zostáva do jej konca niekoľko mesiacov, spravidla sa neoplatí odstupovať od zmluvy. Vtedy si operátori účtujú penále (môžete si jeho výšku overiť v zmluve), ktoré by pravdepodobne prevýšilo úsporu na mesačných poplatkoch, ktoré by ste platili inému poskytovateľovi za novú službu. Ak ste v úvodnom štádiu viazanosti a úspora so službou iného operátora by bola výrazná, môže sa vám oplatiť toto penále uhradiť. Podľa vašich individuálnych potrieb môže byť ale výhodné prejsť na iný program aj z iných než finančných dôvodov (mať službu na inej technológii s lepšou kvalitou obrazu, s lepšou programovou skladbou a pod.). Navyše, niektorí operátori ponúkajú možnosť začať využívať ich služby, aj keď vám ešte zostáva pár posledných mesiacov viazanosti u súčasného operátora. V tom prípade u nového operátora, nemusíte platiť nič dokým vám neskončí viazanosť. Problematika zmeny operátora nie je jednoduchá, aby ste získali istotu, kontaktujte našich špecialistov.


Podľa čoho si mám vybrať programový balíček?
Pre potreby bežnej domácnosti obyčajne stačí niekoľko desiatok TV programov, čiže takzvaný základný balíček operátora. Pokiaľ Vám naozaj stačia slovenské verejnoprávne a komerčné stanice, môžete teda výrazne ušetriť. Pokiaľ ste športový fanúšik, budete najprv hľadať poskytovateľa, ktorý vysiela programy, v ktorých vysiela tá Vaša obľúbená liga. Pozor na časté zmeny - keď sa v jednom roku liga vysiela na jednej stanici, o rok už môže mať práva na vysielanie zakúpený jeho konkurent. Detské programy či dokumenty a erotické programy pre dospelých sú obyčajne zahrnuté v niektorom z prémiových TV balíkov, niektorí poskytovatelia ale majú stratégiu ich zahrnúť aj do základného balíka. TV operátori často za jednu cenu umožnia výber z viacerých prednastavených balíčkov, u niektorých je dokonca možnosť zostaviť si vlastný balíček. Osobitosťou nášho trhu je neoficiálna ponuka programov, najmä z blízkeho zahraničia - české či niektoré maďarské stanice, ktoré síce v oficiálnych ponukách operátora nenájdete, ale v skutočnosti ich budete môcť sledovať v rámci niektorého z balíčkov. V tomto prípade odporúčame sa na konkrétnu ponuku spýtať napríklad na našom fóre iných užívateľov.


Čo presne znamená HD?
Ide o vysielanie v tzv. vysokom rozlíšení - high definition. Má to pre Vás význam, pokiaľ vlastníte TV prijímač označený ako FullHD alebo HD Ready a rovnako tak máte alebo si obstaráte set-top box s takýmto označením. Potom si pri HD TV staniciach vychutnáte krajší a ostrejší obraz. Mnohokrát ale TV stanice, ktoré sú označené ako HD reálne vysielajú len obraz v bežnom rozlíšení, keďže obsahu, ktorý bol nahratý vo vysokej kvalite je ešte málo. 

Čo mám robiť, ak mi nefunguje moje TV pripojenie?
V tomto prípade treba osloviť technickú podporu či infolinku konkrétneho operátora, ktorého služby využívate. Kontakt môžete nájsť na jeho webovej stránke, ak nemáte narýchlo prístup k internetu, môžete ho nájsť aj na faktúre či zmluve. V prípade satelitnej televízie môže byť porucha aj v anténe - parabole, takže konzultovať môžete aj inštalačnú firmu, ktorá Vám satelitnú TV sprevádzkovala alebo rieši servis televízie.

 

Prečo sa televízna služba alebo poskytovateľ, ktorého používam nenachádza na tejto stránke?
Na porovnat.sk sa snažíme udržiavať čo najväčší výber možností pre kvalitnú TV. Napriek tomu, sa z rozličných dôvodov niektorí operátori na našom webe nenachádzajú. Najčastejšie je to z dôvodu, že sami neprejavili záujem o využitie našich stránok. Upozornite Vášho poskytovateľa na náš web a už čoskoro ho tu môžete nájsť. TV operátorov, ktorí porušili Kódex porovnat.sk takisto u nás nenájdete.
 Je takisto možné, že Vaša káblovka už rozšírila svoje pokrytie do vašej lokality, ale ešte neupravila databázu pokrytia na porovnat.sk. Stáva sa, že poskytovateľ už dočasne vyčerpal kapacitu pripojení vo vašej lokalite a preto pokrytie neuvádza, aj keď vy ho používate - toto platí najmä pri IPTV.